הוראה

"התהליך חשוב לא פחות מהתוצאה"

התחלתי ללמד מיד עם תום לימודיי ומאז לא הפסקתי. במקביל לקריירת הבמה וניצוח מקהלות בוגרים, תמיד עסקתי בהוראה בבתי ספר. תמיד היה לי חשוב לעבוד עם ילדים, "להדליק" אותם על המוסיקה, להטמיע בהם את השאיפה למצוינות גם אם יהיו מוסיקאים מקצוענים ואם אם לאו, ולהראות להם שהתהליך לא פחות חשוב מהתוצאה.

התחלתי ללמד בבית הספר האמריקאי בישראל על שם וולוורת' ברבר, בית הספר אותו בגרתי בעצמי שנים ספורות לפני כן. האווירה המיוחדת ששררה אז בקמפוס בכפר שמריהו היתה עבורי חממה. סגנון ההוראה האישי שלי עוצב באותן עשר שנים בהן לימדתי מוסיקה כללית (גן – י"ב), הכנתי הצגות ומופעי חנוכה/חג המולד, ניצחתי על מקהלות בית הספר וביימתי מחזות זמר כל שנה.

מספר שנים ב"קלעים", בית הספר לאמנויות הבמה ברעננה של שולי בריסקין, ושלוש שנים ב"תיכון טכנולוגי השרון" של נעמת בהוד השרון, נתנו לי נסיון עם קשת רחבה של תלמידים מרקעים שונים.

מזה עשר שנים אני משמשת כרכזת פעילויות המוסיקה ומנצחת המקהלה בתיכון "אוסטרובסקי", רעננה. עבודה בתיכון ישראלי היא אתגר! להלהיב מתבגרים להגיע לחזרות למרות התנגשויות עם לו"ז בית הספר, לחצי מבחנים ועוד אלף ואחת בעיות אחרות – לפעילות שהיא בסופו של דבר התנדבותית – זהו נס.

טקסי הזיכרון של אוסטרובסקי סומכים על הופעתה של המקהלה. מעבר לתפקיד מרכזי וחשוב זה, אני רואה במקהלה מקום בו נערים מגילאים, יכולות ורמות כישרון שונים מתכנסים יחד כדי לעבוד קשה: ללמוד כלים מוסיקאליים, לפתח את הכישרון הטמון בהם, ללמוד מה זה להיות חבר אחראי בקבוצה ולטעום "מקצוענות" מה היא. כל זה ניתן להשיג רק באווירה חמה ותומכת בה הם מרגישים בטוחים.