קצפת

"קצפת" ישראלית , גם בהונגריה
מאת: דני נוימן (זמר קצפת … במילואים)

(בעקבות  סיור ההופעות המשותף והמוצלח של "קצפת" ו"ראש טוב" בגרמניה באפריל 2011, הוחלט להנציח את החגיגה הכפולה וחברי "קצפת" התמזגו עם מקהלות "ראש טוב" ו"ג'ינס")

מקהלת "קצפת" בניצוחה של ג'יני רבין מתאמנת מאז הוקמה בשנת 2004, בבית העם בשדה ורבורג. תחת שרביטה של ג'יני רבין,  התגבשה חבורה נפלאה של זמרים/זמרות חובבים שתוך זמן קצר הגיעה להישגים מרשימים.  בתחרות מקהלות "סולם מיל"ה 2006" זכתה המקהלה במדליית זהב.

בקיץ 2008 הוזמנה המקהלה להשתתף בפסטיבל הבינלאומי, "ויוואצ'ה" בעיר ווספרם בהונגריה. בתחרות לשמונה מקהלות – מטייוואן, טורקיה, פורטוגל, ליטא, לטביה, מקדוניה, פינלנד ו…"קצפת"  מישראל. פתיחת הפסטיבל בהיכל התרבות המקומי בווספרם עם שירה משותפת של כל המקהלות לא סייעה לביטחון העצמי של חברי "קצפת". "התחושה הייתה שכל הצעירים האלה הם מקצוענים קוראי תווים ואנחנו לא בליגה שלהם" מספרים חברי המקהלה "אבל ג'יני לקחה אותנו לידיים וליטשה אותנו ביומיים שנותרו לתחרות מבלי לרחם לא על עצמה ולא עלינו. היא גם הסבירה לנו שמבחינה קולית יש לחלק מהמקהלות האחרות יתרון עלינו אבל אנחנו ניתן "שואו" לקהל ושם יהיה לנו יתרון". וג'יני צדקה. קצפת התעלתה בזמן הנכון ונתנה את ההופעה הטובה ביותר שלה עד אז.  

ובארץ: בחול המועד סוכות 2008, המשיכה קצפת את המומנטום בתחרות "קול ראשון" וזכתה במקום הראשון בתחרות בה השתתפו 21 מקהלות מרחבי הארץ.

בחודש ינואר, 2011, יזמה "קצפת" ביקור מוסיקלי באוהל גלעד שליט. המטרה היתה פשוט לתת כמה רגעי נחת למשפחה. שרו מספר שירים שנבחרו במיוחד לאירוע. הביקור התקבל בחום רב.

מתוך הערות השופטים ב"קול ראשון" 2008: 
ד"ר אהרון חרל"פ:
"מאד מוסיקלי. עיבודים נפלאים. שינויים דינאמיים טובים, פרזות, ואינטנסיביות קצבית."
ד"ר מיכאל וולפה:
"העמדה מלאת הומור . . . עיבודים מבריקים . . . שנסון רנסנסי מבוצע ללא רבב – וואוו! . . . כל הכבוד!!!"
ד"ר משה זורמן:
"שרים יפה, מסוגנן, סאונד טוב! מלא חיוניות! נקי!!! טווח דינאמי רחב, מאוד מוסיקלי."  

באפריל 2011, התאחדו "קצפת" ו"ראש טוב" תחת השם "טוב ומתוק" לצורך "מסע של אהבה" לגרמניה – סיור הופעות כאורחים של בית הספר למוסיקה (מנהל: יורגן אוהרם) בעיר לברקוזן. הסיור כלל הופעות רבות בפני קהלים גדולים יחד עם מקהלות מקומיות (נוער ומבוגרים) בערים לברקוזן, קורפן-הרם, פרשן ודיסלדורף – בכנסיות, בתי ספר ואולמות קונצרטים שונים. נסיעה זו באה בעקבות סיורים קודמים דומים של "האנסמבל של ג'יני רבין" (2000) ו"ג'ינס" (2004). הפעם, עם קבוצה גדולה, מגובשת ותוססת במיוחד, נוצרו קשרים אישיים עם הזמרים הגרמניים והשארנו רושם חזק על הקהלים בהם פגשנו.
תוצאות המסע היו רבות וחשובות:
לאחר חודשים של עבודה אינטנסיבית לקראת הסיור, ושבוע של שירה והופעות יומיומיות, רמת השירה והמופע עלתה בצורה ניכרת!
אנו רואים בהצלחת ההופעות שלנו ובקשרים הבין-אישיים החמים שנוצרו, תרומתנו הצנועה להסברה של מדינת ישראל.
לבסוף, ה"כימיה" המוסיקלית והחברתית שהתפתחה בין "קצפת" ובין "ראש טוב" היתה לגורם המרכזי לאיחוד קבע של המקהלות תחת השם "ראש טוב"!

גלריית תמונות

גלריית מוסיקה

Tant Que Vivray

Summer Days

One Way Ticket

Michelle

סרטונים